I made this widget at MyFlashFetish.com.

Myspace Online Now Icons
Myspace Online Now Icons

Myspace Comments Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 8, 2011

maafkan aku
maafkan aku
Maafkan aku,
Maafkan aku kerana hatiku begini.
Maafkan aku,
Maafkan aku kerana sifatku begini,
Bagaikan butiran pasir putih di tepian pantai.
Maafkan aku,
Maafkan aku kerana pasir-pasirku leburnya di panas melampau,
Apabila ianya mulai lebur, putuslah ikatan antara molekul,
Silikon dioksida.
Maafkan aku,
Maafkan aku kerana leburnya pasir-pasir itu cuma sementara,
Sejuk dalam sekelip mata,
Terbentuklah ikatan rapuh tak seragam antara mereka,
Kaca.
Maafkan aku,
Maafkan aku kerana hatiku rapuh,
Bukan sensitif, tapi inilah semula jadinya aku,
Anugerah.
Maafkan aku,
Maafkan aku kerana atas tindakku engkau terasa,
Tidak sengaja,
Refleks.
Maafkan aku,
Maafkan aku,
Maafkan aku seandainya hatiku mudah pecah,
Hancur berkecai andai jatuh ke permukaan batu,
Bagai replika sang puteri di dalam kotak tertulis “AMARAN: MUDAH PECAH!”

No comments:

Post a Comment